Sider

mandag den 8. august 2011

Prenzlauerberg, Berlin

Jeg kom hjem fra Berlin igår. En tiltrængt ferie, ren nydelse, inspiration, shopping, lækkerier, masser af rødvin, og lange nætter.

Vi tog afsted min veninde og jeg, og fik dyrket Prenzlauerberg i stor stil. En enkelt gang var vi inde i trafik kaos og travlhed, men ellers var vi ude i det alt for dejlige PLB! Selvom jeg havde svoret at jeg ikke ville shoppe særlig meget, fik jeg godt nok slæbet nye papirs poser hjem hver dag. Det jeg blev allermest glad for var en plakat jeg købte på et galleri, som er hele manuskriptet på "Faust". Det er skrevet med miniature skrift, langt fra ligner det, det smukkeste mønster. Enkelt, fint, og spændende. Den sidste aften blev vi glædeligt overraskede på stationen. Da vi kom op, ventede der det skønneste live musik. Folk lod deres tog kører, frem for at nyde musikken og der blev hurtigt en fest, ældre ægtepar viste spontanitet og kærlighed ved at danse midt på perronen. Det er Berlin, når det er bedst.(!!)







3 kommentarer:

  1. Berlin er bare noget helt særligt!
    Velkommen hjem fra hvad der lyder som en dejlig ferie.

    SvarSlet
  2. Eiiii, det ser skønt ud. Og hvor lyder det dog FINT med musikken dér på perronen. Det lader til at have været en dejlig ferie :o) Velkommen hjem :O)

    SvarSlet
  3. Skønne billeder! Prenzlauerberg er mit yndlingssted i Berlin; min tyske veninde boede der hele sin barndom, inden hun flyttede længere ud. Dejligt dejligt sted.

    KH
    Anna

    SvarSlet

snowstorm-min.js